2012/04/06

Saya Mampu Membuat Hutang Lagi...

Sepertimana yang kita selalu dengar di media masa, jumlah golongan muda yang berstatus jutawan bangkrup semakin meningkat saban tahun. Peningkatan ini mempunyai berbagai punca dan sebab dan setiap orang mempunyai kisah dan alasan tersendiri untuk menerangkan kenapa perkara ini terjadi kepadanya...


Ada 7 sebab paling utama kenapa rakyat Malaysia gagal bayar hutang...agak mengejutkan kan? kalau anda tak terkejut pun buat-buatlah terkejut...jarang fakta seperti ini kita nak endahkan... (^^,) belum masuk kes nikah cerai artis lagi...kalau Harian Metro keluarkan berita pasai joget tiang kat muka depan ja hantar surat khabar pukul 5pagi, tak sampai 7.30pagi dan abis dah orang pi beli...hihi...

Saya sebagai penasihat kewangan sangat-sangat suka untuk sharing pasal faktor yang pertama...iaitu Perbelanjaan perubatan yang tinggi...salah satu skop dalam kerjaya saya sekarang adalah berkenaan menerangkan bagaimana Prudential BSN Takaful Berhad mampu membantu anda untuk tidak menyumbang kepada pertambahan statistik orang berhutang akibat kos perubatan...ayat memang cantik...tapi bagaimana sebetul-betulnya? Ramai prospect yang saya jumpa bila ditanya jer mereka dah memiliki plan takaful...dah ada medikal kad...dah ada insurans kompeni...ada aje jawapab yang diberikan...dah ada medikal kad amik kat sekolah, boleh cover satu family unlimited...masuk berapa orang pun dalam hospital swasta pun tak pa...seolah-olah apa yang ditanya oleh agent kepada mereka adalah satu jenaka atau stupid jokes...tak kurang pula prospect yang memandang agen-agen insurans seperti seekor lipas yang hanya mengganggu kehidupan harian mereka...hihi...namun satu kenapa newspaper arus perdana menerbitkan artikel seperti ini? Muka hadapan tuu...kalau isu tak sensitif memang UTUSAN Malaysia tak kan letak jadi cover...






Kebanyakkan orang yang pergi ke Hospital Swasta ini mempunyai banyak sebab tersendiri...salah satunya adalah kemudahan Hospital Kerajaan yang terlalu sesak...mana tak sesaknya...even Shah Alam sampai sekarang pun takde hospital...walaupun bertaraf Ibu Negeri termaju di Malaysia...semua jenis pesakit dihantar ke Klang...(saya akan mengeluarkan satu artikel khas Hospital Swasta vs Hospital Kerajaan berdasarkan pengalaman sebenar client saya sikit masa lagi...to be updated soon)


Sebagai seorang penasihat kewangan, tugas saya hanya berkongsi maklumat yang saya ada...apa yang saya mampu katakan adalah...anda boleh membuat pilihan samada menerima cadangan dan saranan saya agar mula menganalisis keadaan kewangan semasa anda dan mulakan untuk melangsaikan hutang-hutang lapuk yang masih tertunggak atau hanya tidak berbuat apa-apa sehingga segalanya dah terlalu lewat... (^^,)

Untuk menyelesaikan masalah hutang kos perubatan...saya menyarankan untuk anda bertemu dengan penasihat kewangan dan duduk bersama mereka berbincang plan apakah yang terbaik berdasarkan budget dan keperluan semasa...tak rugi pun berjumpa dengan mereka...dan saya dapat memberikan jaminan mereka tidak akan sesekali memaksa untuk anda signup apa-apa pun plan perlindungan...setiap plan yang ter"signup" pun memiliki cooling period 15hari selepas dapat polisi untuk memberikan peluang untuk anda berfikir samada plan ini bagus untuk anda...anda tidak suka, pulangkan kembali polisi dan Prudential BSN Takaful Berhad akan memberikan FULL REFUND NO QUESTION ASK...


Dan yang paling penting adalah anda perlu faham kenapa anda perlukan plan perlindungan perubatan sebelum signup...kalau anda banyak duit dan memiliki simpanan yang sentiasa beranak pinak, plan ini tidak dapat menolong anda...Namun andai sekiranya anda tidak memiliki dana kecemasan, tiada simpanan, tiada wang cash beribu-ribu dan anda juga seorang yang mudah naik angin...maka anda adalah prospect paling sesuai untuk menghubungi saya hari ini... (^^,)

Saya dapat dihubungi di talian 019.388.6273 atau melalui Email : uwaismokhtar@gmail.com







1 comment:

akok is a person not a kuih said...

salam tuan rumah. boleh ker saya share artikel nie? ia sungguh menarik untuk dikongsi. sekian :)